VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 13 mars 2009

Första dagarna efter Londonveckan

Hejsan,

Ja, det blev intensiva dagar direkt när jag kom hem. Jag har inte skrivit så mycket och jag har faktiskt inte längtat efter det heller efter den fantastiska veckan i Londondär jag producerade så många texter. Igår morse skrev jag två utmaningar, men min syster påpekade idag att det varit tomt på inlägg sedan jag kommit hem. Nu ska jag försöka att få in lite mer text här.

Det är intensivt nu när jag går lös med yxan i köket. Maken sa att vi skulle vänta med att riva köket, men jag kunde inte låta bli så jag har snart huggit ner det 40 år gamla köket. Idag flyttas soffan och tvn ner i källaren och sedan sätter vi igång på riktigt.Jag fyller ju 40 snart.... Då ska det vara klart.

Jag ska skriva lite varje dag på boken i min fina anteckningsbok som jag köpte i London. Annars blir det till att lägga fokus på kök, skolan och arbete. Den kreativa sidan får vänta lite tror jag. Jag vill inte bli stressad inombords heller, det har jag varit och jag vill inte dit igen. Städning för resten av dagen och sedan Lets Dance.

Ha en mysig fredags kväll.

Cattis

Inga kommentarer: