VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 2 mars 2009

Utmaning 61 Skriv om ett första intryck

Skriv om ett första intryck om någon som du nu känner väl.

Hon kommer in i klassrummet första dagen i skolan. Hon har klångt ljust hår och svarta markerade glasögon. I mina ögon ser hon lite fin ut, lite fisförnäm. Vi sitter bägge två längst bak i klasrummet och under rasten hamnar vi bredvid varandra och automatiskt börjar vi att prata med varandra. Hon verkar vara en trevlig och rolig tjej som jag gärna vill lära känna. Dagarna blir till veckor i skolan och vi pratar i skolan, men inget mer. När tentorna börjar komma ringer jag henne ibland för när hon pratar i skolan verkar hon kunna allting. Hon ringer aldrig till mig så jag blir osäker på om hon vill bli min kompis.

Vid samtalen har hon inte mycket att förmedla till mig för hon tror inte att hon kan något. Då tycker jag att hon är en sådan tjej som pluggar mycket, kan mycket men som säger att hon inte kan något för att alla ska berömma henne och säga att hon är duktig. När vi fick tillbaka första tentan hade hon något poäng ifrån VG, jag hade rätt. Hon kan mycket, men av någon anledning vill hon inte förmedla detta till mig.

När vi började träffas bara hon och jag utanför skolan och vi skulle lära känna varandra på riktigt sa hon något som jag än idag bär med mig. När jag berättade min bakgrund och hon sin sa hon " Alla har sitt" Hon menade att varje familj har något med sig som är kan man säga en "hemlighet", konflikter i sina familjer.

Denna tjej som jag trodde var en fisförnäm och oåtkomlig människa är idag min bästa kompis(förutom min syster). Hon är en lättsam kvinna som alltid tar dagarna som de kommer. Vi har känt varandra i snart 10 år och vi har ALDRIG varit sura på varandra eller varit ovänner. Vi är ärliga mot varandra och pratar om allting. Vi har det lite svårt nu när vi är ifrån varandra så jag hoppas att hon läser denna utmaning från mig.

Du är bäst Jenny.


Om du inte säger sanningen om dig själv, kan du inte upptäcka den hos andra människor - VIRGINIA WOOLF

Ha en bra dag

Cattis

3 kommentarer:

marmoria sa...

Bra. Visar litet på hur man skalar av en person man lär känna, lager för lager.

Anonym sa...

Underbart inlägg! Känner igen mig i det här :)

liselotte sa...

fint beskrivet hur vänskap kan växa fram