VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 5 mars 2009

Näst sista kursdagen

God morgon,
Klockan är tio över sex här hos mig i London, och jag har varit vaken i en timme. Min sömn fungerar inte alls, men jag fungerar i alla fall på dagarna. Min förkylning är hemsk, men den sitter inte i allmäntillståndet, bara i näsan och halsen. Jag dricker en god och söt hostmedicin och knaprar lite alvedon och fixar dagarna i alla fall.

Jag skickade in tre scener till Ann igår kväll som vi ska ge igenom i idag. Det är en process i mitt skrivande och jag hade en hjärna som spökade med mig de första dagarna. Den trodde att jag skulle kunna skriva hur många sidor som helst under denna vecka, men så blir det inte. Jag har insett att det får ta den tiden det tar och när jag kommer hem från denna resa ska mina texter vila tills jag fyllt 40,haft fest coh min dotter har konfirmerats.

Jag bestämde mig igår för att åka iväg en vecka om året och göra det till en skrivarvecka. Kanske blir det London, kanske blir det Sverige, men en vecka om året ska jag åka från familjen och sätta mig ensam i en lägenhet eller på hotell för att skriva. Jag tycker att om jag är hemma 51 veckor om året hos min familj kan jag få vara ensam en vecka. Det tyckte inte min stora dotter, men det klart när jag berättar det under min Londonvecka blir såklart svaret att hon vill att jag ska vara hemma ALLTID.

Nu ska jag snart ha mitt underbara dagliga samtal med min syster, som ringer varje dag när hon kör till jobbet. När vi är hemma pratar vi flera gånger om dagen, men när vi reser unnar vi oss ett samtal och det mår vi mycket bra av att få höra varandras röster verje morgon. Ett helt underbart sätt att börja dagen på.

När det inte är nödvändigt med förändring, är det nödvändigt att inte förändra. - LUCIUS CARY, LORD FALKLAND

Ha en bra dag

Cattis

Inga kommentarer: