VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 9 maj 2010

Sista dagen i skogen och tystnaden

Nu när jag äntligen börjar må bra, sover gott och känner att jag får mycket gjort, då är det dags att åka hem till familjen igen. Jag har hela dagen här till mitt skrivande och jag ska verkligen få mycket gjort. Jag har legat länge idag så jag ska inte vila mitt på dagen för jag ska sova tidigt och gå upp mitt i natten(3) för att köra hem.

Så, idag ska jag njuta av ensamheten, tystnaden och den vackra omgivningen för jag vet inte när jag får uppleva detta igen. Förhoppningsvis snart, men you never know.


Mina två uppgifter i de andra kurserna är inlämnade och jag hade läst fel, det var inte 10 000 ord, det var 10 000 tecken(inklusive blanksteg). Det är faktiskt en otroligt stor skillnad. Den ena uppgiften skulle jag tolka fritt ordet förgrening och jag skriver helst om relationer så jag skrev om en delning mellan ett gift par. Vi hade fått fri tolkning så jag hoppas det blir godkänt.

Texterna som jag arbetar med i mitt examensarbete räknar jag ord och hur de har gjort sina styckeindelningar. Idag ska jag räkna adjektiven för att se om tjejer skriver mer målande med mer beskrivningar än vad killar gör. Låter det tråkigt? Ja, kanske men alla undersökningar som ska göras i ett examensarbete är säkert inte alltid roliga. Min make sa igår att det var en konstig uppgift. Men jag har valt den själv, svarade jag. Han undrar nog hur jag tänker. Det vet jag knappt själv längre. Men jag räknar hellre ord än gör jämförelser med olika teorier och sånt djupt som jag knappt förstår själv.

Jag vill tacka för era fina kommentarer, de värmer mitt hjärta så mycket. Tack Anne, att du skrev din första kommentar igår, jag läser gärna fler.

Ha en skön dag - det ska jag ha

1 kommentar:

Nina sa...

Hej Cattis. Det är faktiskt min mamma jag brutit med efter att hon har betett sig illa mot mig och min familj. Det accepterar jag inte längre utan nu får det vara nog. Såklart känner man en sorg över att inte få ha "som alla andra", men samtidigt så skönt och så befriande att hon inte längre lakar ur all min energi.

Nu ska jag se framåt och tänka på mig och min familj istället.

Du ska veta att jag har funnit mycket inspiration hos dig. Bara det där du skriver i slutet av varje inlägg: "ha en bra dag, det ska jag ha" är så positivt och stärkande. Jag ska också börja tänka så att jag SKA ha en bra dag. Varje dag. Sedan att de inte alltid blir bra, självklart, men jag ska i alla fall ha ambitionen att ha en bra dag varje dag jag vaknar upp. :)

Hoppas du kan njuta nu din sista dag i stugan och ta vara på varje minut. Det är du värd!!

Kram