VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 9 maj 2010

Måste snart packa

Men det är rätt svårt att åka härifrån nu när jag börjar må bra, och skrivandet verkligen har kommit igång. Jag har suttit saedan kl 10 och skrivit. Räknat ord, gröna och röda streck i de datorskrivna texterna, kollat styckeindelningar och allt annat roligt man kan kontrollera i texter. Nu är det snart dags att räkna adjektiven, det sägs nämligen att flickor använder fler adjektiv i sina texter än killar gör. Det ska jag ta redan på nu.






Nu skiner solen och jag har precis varit ute med hundarna och på den promenaden såg jag dessa fantastiska blommor. Hundarna höll på att trampa ner dem, men jag hann ta bilden innan de trippade runt där.





Denna bild tog jag på första promenaden










Denna bild tog jag idag på samma blomma








Njut mera av er dag - det gör jag framför datorn med att räkna adjektiv nu. (Jag menar allvar faktiskt. Jag har det jättebra idag)



4 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Spännande med adjektiven det måste jag kolla :)
Hoppas att du har haft en riktigt härlig och givande helg.

Kram!

Åsa Hellberg sa...

Härligt att höra Cattis!

Kram Åsa

Nina sa...

Tack snälla Cattis för din kommentar hos mig. Den värmde, och den gjorde mig starkare i min vetskap att jag handlat rätt. Du har helt rätt i det du säger, man behöver verkligen inte umgås bara för att man har blodsband som förenar oss. Jag är numera fri att få tänka och tycka som jag vill och det känns underbart.

jag fick aldrig heller vara nummer ett, jag låg alltid steget efter min syster som var "favvon" hemma. Det är något som följt med genom livet, och även hennes barn ligger före mina i "ranking". Numera har både jag och min syster brutit med den här ormen och ser framåt med tillförsikt på livet.

Hoppas du haft det riktigt avkopplande och skönt och att du kommer hem nu med ny energi.

Kramkram!!

Anonym sa...

Hej Cattis! Tack för din rara kommentar. Jag är nyfiken på var du bor i London när du är på kurserna. Har du hittat nåt ställe du är nöjd med i närheten av där kurserna genomförs?
Anne