VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 11 juli 2009

Utmaning 192 - balans

Balansen i livet kan man finna på många vis. Vissa hittar den direkt eller låtsas att de hittar den direkt och vissa måste bli riktigt sjuka för att inse att deras liv inte innehåller någon balans.

Jag tillhör de sistnämnda.

Idag sex år senare har jag balans i mitt liv och fast jag tycker att jag har mått bra länge blir denna balans bara bättre och bättre för varje år. När jag jämför denna sommaren med förra har jag en annan balans i kroppen än förra året. Jag orkar mer och jag vill göra fler saker med familjen.

Om jag fortsätter att jobba med mig själv på detta vis. Hur ska jag må om 10 år? Tippar jag över på andra hållet då eller? Nej, det tror jag inte, jag tror att jag blir starkare och starkare så jag är inte längre så långt ute och balanserar utan jag klarar av mer och mer för varje år. Om jag fortsätter att lyssna på kroppens signaler, vad den berättar för mig och det har jag blivit duktig på genom åren som gott. Det kan bara bli bättre.

Cattis

Inga kommentarer: