VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 28 juli 2009

Äntligen är mitt tre-nätterspass över


Flowers Comments

Spicecomments.com - Flowers Comments


Nu sitter jag äntligen här och ska få sova normalt under tre nätter. Jag sitter vid makens nya dator som vi var och köpte vid 6-tiden igår. Det var absolut ingen bra tid att handla på eftersom min kropp bara ville ner i sängen igen. Vi handlade den på Siba, mitt i pågående rean. Det tog mer än en timme innan vi var färdiga med datorköp och vi skaffade även ett mobiltbredband.

Nu sitter jag här och väntar på mina gullegryn, syrrans ungar, de ska vara här i eftermiddag när deras pappa tar mitt andra jobb denna dag. Nu ska jag verkligen ta min skrivbok och skriva några nya scener på boken innan jag ska jobba igen. Maken åker på semester i morgon och ska vara borta i ca två veckor, så jag har ingen att laga mat till och ingen att tvätta till nu på några dagar, så då ska boken få sin tid. Maken är borta och mina barn kommer inte hem förrän på söndag, så jag tror att jag kommer att kunna återhämta mig från dessa nätterna rätt bra.

Ha en bra dag.

Cattis

1 kommentar:

Lisa sa...

Skönt att dina nätter är över. Jag skulle aldrig klara av att jobba nätter. Är kvällstrött och det är nog ingen bra kombination.
Ta dig tid att njuta oxå när du är både barn- och karlfri.
Kram Lisa