VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 24 juli 2009

Ny dag utan sol men med skrivande i fokus

God morgon,

Natten blev inget "sov i kapp", jag vet inte vad det var med mig för jag kunde inte somna och jag har inte kunnat sova länge. Den första natten som blev jobbig sedan jag började jobba natt. Jag får nog ta en liten vila i eftermiddag.

Igår när jag hade besök av min Jenny och min sis tittade de på en film och jag strök. Jag tänkte fortsätta att minska på den högen idag, men det är bara skjortor kvar. Hur roligt är det att stryka dem?? Inte kul alls, faktiskt, men men det är snart bröllop på gång och då måste finskjortan vara klar.

Idag ska jag sätta mig och skriva ett par scener till i boken. När jag funderade på min bok igår kom jag på att när jag varit på skrivarkursen i London i november är boken "klar", med det menar jag att jag har med handlingen och nu ska det stora jobbet börja att få rätt tempus och rätt berättarjag. Jag ser fram emot att se hur boken växer fram till något helt annat än vad jag började med för 1,5 år sedan. Vad som hänt på vägen när jag skriver, det är hur häftigt som helst att känna hur allt bara ändras när pennan flyger över pappret.

Hoppas ni oxå får en bra dag i dag.

Good Day Comments

Spicecomments.com - Good Day Comments


Cattis

Inga kommentarer: