VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 28 juli 2009

Nu ska jag må ännu bättre

Jag har letat efter en kompis som vill göra stegen med mig igen inom ACOA(Adult Children of Alcoholics). Jag har frågat två kompisar här i stan men ingen har riktigt känt för det. Idag pratade jag med en udnerbar vän som jag lärt känna genom OA(Overeaters Anonymous). Vi brukar prata om oss själva och våra mat problem, men iag började vi prata om oss som vuxet barn. Då sa hon, denna underbara människa, att hon ville göra stegen. Jag frågade då om hon vill göra dem tillsammans med mig och det ville hon.

Hon bor inte här så vi ska göra detta via telefon tillsamman och jag hoppas vi kan träffas någon gång under vå resa mot ett bättre mående. Denna tjej har jag inte träffat för när jag gick med i OA fick jag stöd och hjälp via telefonsamtal från andra matmissbrukare från hela Sverigen. På detta sätt har jag lärt känna underbara människor via telefon och det har hjälpt mig och mina beteende. Nu ska jag fotsätta att jobba med mig själv fast på ett annat plan.

Detta ska bli otroligt spännande att få jobba med. Jag hoppas jag kan släppa mina föräldrar och det jag trånar efter när det gäller dem, för jag kan inte få det , det vet jag.


Thanks Comments

Spicecomments.com - Thanks Comments



Tacksamheten flödar mot dig min vän och mot 12-stegsprogram.

Cattis

Inga kommentarer: