VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 5 juli 2009

Söndag och arbete igen

Det känns helt underbart att få ha mina morgonrutiner som vanligt. Ni vet, med te och datortid. Det fick jag inte igår, men min fantastiska make fixade till internet igårkväll så nu är jag på G igen.

Idag ska jag ta hand om företagets papper på förmiddagen och sedan blir det städning igen, för mina underbara flickor kommer hem till mig igen efter 14 dagar hos sin pappa. Nu är det festival i stan så jag hoppas att vi kan ha det skönt tillsammans denna veckan.

I natt är det dags igen att jobba och ta hand om gamlingarna och jag gillar mitt sommarjobb mycket. Det är verkligen tur att jag både orkar jobba och gillar att jobba. Jag inser mer och mer att jag verkligen är tillbaka efter min utbrändhet. Jag klarade av loppet i fredags och jag klarar av att jobba natt och ta hand om mig själv och familjen ändå. Detta trodde jag aldrig för 6 år sedan, men ojojoj vad härligt det är att få ha kommit hit där jag är idag. Allt tack vare min underbara familj som hjälpt mig på vägen hit.

Jag har inte skrivit på boken på några dagar, men det är nog dags att skriva i alla fall en scen idag känner jag.

Det är grått och mulet idag och vi har haft öppet i hela huset hela natten så vi har vädrat ut och det känns riktigt normalt igen. Vi lät den stora hunden sova här uppe med alla fönster öppna så vaktade hon till oss. Kanske jag kan röra mig här uppe idag då, det hade varit trevligt om det inte hade varit en bastu.

Sunday Comments

Spicecomments.com - Sunday Comments


Ha en skön dag.

Cattis

Inga kommentarer: