VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 15 juli 2009

Ny härlig dag framför mig.

God morgon,

Hi Hey Hello Comments

Spicecomments.com - Hi Hey Hello Comments


När jag skulle gå in på min blogg idag hamnade jag på en sida om bibelstudier. Jag hoppas innerligt att det inte blir så för er idag. Det blir tråkigt om ingen kommer in till mig. Jag gillar det fantastiskt mycket när ni läser mina texter. jag närmar mig de 10000 besökare här och det är rätt häftigt.

Gårdagen började segt, men slutade bra och efter det sista inlägget bestämdes det att min yngsta dotter ska följa med sin bästaste vän till Köpenhamn idag. Gissa hur lyckliga de är?? Rätt ÖVERLYCKLIGA

Hon har inte alltid mått så bra så när hon är lycklig är jag ännu lyckligare.

När jag växte upp skulle allting vara exakt rättvist mellan mig och min syster. Varenda öre räknades mellan oss utav våra föräldrar när det var jul eller födelsedagar. Jag tror inte riktigt på det. Flickornas pappa fick mig att tänka om där och det är rätt skönt när man kan släppa de tankarna. Hos oss är det så att den äldsta dottern rider för flera hundra kronor i månaden 9 månader om året och då får den yngsta dottern lite pengar då och då av mig istället. Jag räknar inte kronorna, men jag ger ibland till den ygnsta för att hon ska få känna att det blir rättvist. Denna resan till Köpenhamn blir en sådan liten gåva.

Det är rätt jobbigt att gå omkring varje dag och undra om jag fått lika mycket som syrran. Jag slipper dessa tankar emellan mina döttrar och då kan de göra annat roligt istället för att lägga energi på detta.

Gårdagens arbete tog hårt på mina händer. Jag rev och slet i pappen och jag har en konstig känsla idag i mina händer. Jag kan inte säga att det gör fruktansvärt ont, men jag kan säga att det verkligen känns att jag arbetade hårt igår. Därför blir det en otroligt lugn dag i dag. Den ska avslutas med gympa i tivoliparken ikväll.

Ha en trevlig dag.

Cattis

1 kommentar:

MOAZAC sa...

Rättvis SKA man vara! Men det får ju vara inom rimliga former!!!
Min mormor, var en underbar människa, men fan, vad orättvis hon kunde va bland barnbarnen!!! USCH!!

Vet hur det känns att ha ont i händerna när man slitit ont dagen innan!

Önskar dig en fin dag!!!

Kramen