VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 8 juli 2009

Utmaning 189 - en känsla du trivs med

Idag har jag en härlig känsla inom mig. Idag är jag ledig. Idag kan jag göra det jag vill göra men behöver göra.

Denna känsla är absolut outstanding för mig. Denna känsla har inte kommit så ofta det sista året eftersom jag börjat studera igen, men nu under sommarlovet kommer den med jämna mellanrum och jag älskar den.

Den börjar redan några dagar innan jag har dessa dagar. När jag vet på förhand att på onsdag har jag inget inplanerat. Igårkväll när jag lade mig visste jag att jag hade en fantastisk dag framför mig, vilket gav mig en härlig lycka inombords.

Jag känner mig glad och lycklig idag. Mina barn är hos mig i två veckor och de har inget inplanerat i dag heller. Jag älskar att veta att få ha dem hemma och att vi hjälps åt lite hemma innan de sticker på ett varsitt håll. Jag älskar att kunna gå långa promenader med hundarna när jag själv vill. Allt detta kan jag göra idag på min lediga dag och jag bara älskar det.

Dagen har börjat bra och den kommer att sluta lika bra, för känslan jag har inom mig är den absoluta bästa känsla för mitt välmående och jag trivs med den.
Good Day Comments

Spicecomments.com - Good Day Comments



Cattis

7 kommentarer:

malix sa...

härlig dag det är vi själva som skapar dessa dagar vilka förmågor vi är själv ska jag baka bullar vilket säkerligen är ett årsen sist härlig stöka ner köket sen kunna äta ny varm bulle med kall mjölk kan man önska mera???? njut av din hörlighetsdag

Unknown sa...

Jag förstår dig...en dag som är helt och hållet din.

Anitha Östlund Meijer sa...

Jag måste säga att jag avundas dig.
Själv är jag sällan ledig, men ändå är jag ju hemma med barn.
Just nu ligger slutredigeringen av min kommande bok på skrivbordet och ropar varje dag.
Annars är det barn som söker min uppmärksamhet av olika anledningar.
Ett underbart liv, men...

marmoria sa...

Å! Ha det så skönt!!

Charlotta sa...

En riktigt skön känsla du förmedlar.

mysaan sa...

Ledighet är ju något av det skönaste. Att få njuta lite extra av dagen och dom där promenaderna låter väldigt härliga (: Hoppas du får njuta till fullo idag .

Margareta sa...

Vad kul att du kan njuta av det lilla vilket ju är stort!