VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 31 januari 2010

Hur länge ska det vara kallt?


I dag är det minus 16!!! och maken gick bet på sista drevjaktsdagen. Men då kan han vara hemma och laga lite god mat till mig idag istället.

Tjejkvällen igår lockade många skratt. Vi fick gudomlig mat serverad av värdinnans 19-åriga dotter och vi spelade spel och småpratade tills jag körde hem halv ett. Så idag känns nte huvudet som det är med, men det gör inget för gårdagen var underbar och dagen idag ska oxå bli det, tänkte jag. Med att bara vara.

Idag ska jag träffa min jobbarkompis från i somras som visade mig vägen till de små virkade figurerna. Vi ska sitta och mysa idag tillsammans i värmen, med våra tekoppar och vikrnålar.

Idag blir ytterligare bara vara dag och ju fler sådana dagar jag unnar mig ju lättare kommer det att bli att plugga sen.




I går körde vi till havet en stund och trots att jag inte bor långt från havet var det maken som tog mig dit vintertid första gången. Igår var det kallt, men samtidigt skönt att komma hemifrån och göra något annat. Det är härligt att gå på stranden i snön, se isen ute till havs och bara vara ensamma där.

Njut och stanna inne i värmen kära vänner - det ska jag göra idag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du... Hur länge stannat kylan? Någon sa igår på mitt kalas att dom hört att hela februari ska va kall o snöig! Fi faan!
Om en vecka vid denna tiden, står jag på Sturups flygplats.. Det ska bli rätt gött att åka iväg nu!
Undra hur sommaren blir..
Så varmt att vi inte kan va ute?
Men vi svenskar är ju ALDRIG nöjda, vilket väder vi än har..
Ha en fin dag Cattis. Det är du värd!
Kramkalas
CH

foxy sa...

Visst är havet alltid vackert, egentligen tycker jag det är som mest "personligt" på hösten o vintern, då känner man liksom kraften och elementens storhet. På sommaren är det bara "snällt" liksom!
Avundas dej som bor vid havet- jag är född vid havet men bor sedan snart 40 år ( herregud) i inlandet här har vi bara en å, som iofs är vacker men inte på det viset.

Pixi sa...

ja snö o åter snö..trodde det skulle sluta snöa nu men icke..känns som man flyttat till Norland,man e ju inte van men det e bara att inse faktum att ta på sej ordentligt för här var det oxå 16 - igår,Brrr..Hoppas du får en trevlig virkdag!kraaam=)

paula sa...

jag vill oxå att denna kylan skall bort ahr tröttnat på vinter vill ha vår.................ha det gott
kramiz

Anonym sa...

hej,
du har inte några typ steg för steg tips till hur man går tillväga för att skriva vidare när man fått skicka in synops till ett förlag?

Tina sa...

Hej gumman!
Å, låter som du har en underbar helg =)) Härligt!!
Här va det -19 grader inatt när vi körde hem. Brr...kallt att gå i klänning då =)) Men det va det värt!
Hoppas du mår bra & att du får en underbar Måndag!!
Kram din vän Tina