VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 6 januari 2010

Datorfridag

Jag tyckte att min dotter skulle ha en datorfri dag idag och när jag bad henne om det sa hon bara "då ska du med ha det" Jag kunde inte säga nej så jag sa att jag ska bar skriva ett inlägg nu på morgonen och sen låter jag datorn vara. Hon tyckte då att hon oxå skulle få skriva ett inlägg på bloggen och det sa jag ja till.

Så, detta blir det enda ni ser från mig ídag och eftersom jag ska sova hos min syster i natt blir det ingen "liten koll" innan jag somnar heller.

Tänk vad jag ska hinna med mycket idag när jag så otroligt mycket tid till annat än att springa och kolla datorn hela tiden.

Den sista tentan jag lämnade in blev inte godkänd. Jag är inte ledsen för det för jag känner verkligen att jag gjorde vad jag kunde. Jag orkade eller ville inte pressa mig mer för den tentans skull. Jag ska träffa min lärare idag så ska han gå igenom den med mig och han skrev i mailet att det är inte mycket jobb för att den ska bli "hel och ren" som han kallade det.

Min lilla skrivarhörna växer och så även alla andra hörnor med saker som flyttas runt här. Samtisigt som jag fixar m in hörna plockar jag undan julen och maken har tagit tag i renoveringen igen så det skräpet finns lite överallt. Men jag hoppas att dessa dagar jag har framför mig ska kunne ge mig städro - om jag låter bli datorn vill säga.

Ha en härlig dag - jag ska göra mitt bästa för att ha det

Inga kommentarer: