VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 1 januari 2010

Kärlek

Förväntningarna är stora inför årets sista dag. Frisyren ska fixas och borden ska dukas till festerna. men det viktiga för mig en kväll och natt som denna är att få känna kärlek. Det är inte alla som får göra det denna viktiga natt. Denna natt när vi blir lite sentimentala och tänker tillbaka på åren som varit och tänker fram på året som kommer. De timmar som vi tänker på allt vi vill göra och allt vi borde gjort.

Det finns de som inte tänker alls denna natt för de är inte kapabla till det på grund av droger eller spritpåverkan. Det finns de som inte kan tänka på detta för de är så ensamma och instängda i sin ensamhet att de inte kan hitta lösningen på en bättre framtid. Det finns de barn som har gått och haft ont i magen hela dagen för de vet inte hur natten slutar. De som inte vet om mamma eller pappa ska komma ihåg att krama dem godnatt, de kanske inte ens är vakna så länge för de blir fulla alltför tidigt.


Som tur är behöver inte jag gå med ont i magen för natten. Mina barn behöver inte oroa sig över hur deras mamma ska bli, eftersom jag är nykter och drogfri. Till min och andras stora glädje. Det jag själv oroar mig över är att jag inte orkar allt som jag vill. Men eftersom min sista dag 2009 var fyllt med kärlek behövde jag inte oroa mig över den uteblivna orken.






Min älskade syster strök duken när hon kom och så hjälptes vi åt att duka bordet.



....och det blev fint fast vi inte har fixat vår renovering fördigt. Mysigfaktorn var hög hos oss, troligtvis eftersom vi alla var fyllda med kärlek för varandra









Här är sis med sina små gullegryn. De satt på ett varsitt knä hos mig mycket denna kväll. Det känns härligt att få vara en så stor del i deras liv och att mycket handlar om deras älskade moster.











Min kärlek fanns givetvis där för alla denna natt, men mest för de älskade hundarna som tycker att detta är den mest fruktansvärda natt de upplever i sina liv. Eftersom jag tog min nya medicin för tidigt blev jag trött så madrassen åkte fram tillsammans med kudde och täcke. Den stora hunden och jag vi låg där och vilade i väntan på tolvslaget.








Det var fler som ville känna närhet och kärlek. Alex 4 år kom oxå och gjorde oss sällskap. Han älskar verkligen sin moster och våra hundar.









Jag hade bara en dotter hemma vid tolvslaget men jag kände tacksamhet över det och vet att de börjar bli stora. Det accepterar jag fullt ut även om jag gärna hade haft även den stora damen hemma. Här delas det ut Kram och Puss innan vi går ut för att titta på raketerna mellan mig och den lilla dottern som inte är så liten heller längre. Hur gammal är då jag egentligen??

Kärlekan kunde inte vara större än när jag och flickorna står och kramar varandra kl 2.20 på natten. Pussar varandra och talar om hur mycket vi betyder för varandra.

Med andra ord en helt fantastisk avlsutning på 2009 fyllt med kärlek. Även början på 2010 var fyllt med kärlek. Detta kommer att bli ett fint år för oss och jag önskar er alla andra det oxå.

Cattis

6 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Såklart det blir ett härligt år.

Kram Åsa

Pixi sa...

vad fint skrivet ,ja jag hoppas o ber att det ska bli ett bra år för ALLA!kram =)

Anonym sa...

Ett riktigt glädjefyllt nytt år önskar jag dig!

Maria sa...

Du skriver så fint vännen och du ger intrycket av att vara en väldigt varm och kärleksfull person. Dina barn kan vara lyckligt lottade som har dig till mamma. Är faktiskt lite avis ;)
Massa kramar och kärlek

Anonym sa...

Gott nytt Cattis!
Fick tårar i ögonen när jag läste!
Combon och jag satt här i natt när gästerna gått och summerade förra året och vi kom in på just alla barn som somnade med en klump i magen både i julas o i natt! Stackars arma barn!!!! Skulle kunna ta hem dom alla på en gång och ge dom en fin jul o nyår!
Kärlek kan vi inte va utan, hur den än ser ut. Om det är till den man lever med, barn, djur, kompisar osv... Den är livsviktig!!!
Önskar dig ett underbart 2010 och att allt går bra för er i familjen!!!
Kramkalas
Chrissie

Unknown sa...

Gott nytt år på dej!