VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 16 januari 2010

Ny tenta idag

Jag ska snart köra till högskolan för att skriva en tenta som jag restar. Det är en ordkunskaps tenta som jag skrivit tre gånger utan att klara den. Jag får bara skriva om den fem gånger så det återstår att se om de gjort den lättare under alla dessa år jag inte provat att skriva den eller den fortfarande är lika svår.

Jag har sovit gott i natt och dagen igår var mysig. En precis lagom lång resa, för när gossen var trött reste vi hem igen och det var redan efter cirka en timme. Vi hann fika och handla julsaker till halva reapriset på hemtex innan vi åkte tåget hem igen.

I kväll kommer det en vän som jag bara pratat med i telefon i snart tre år. Idag ska jag få träffa denna underbara människa in real life. Spännande och otroligt roligt.

När jag träffade min handledare som ska stötta mig under våren när jag skriver mitt examensarbete blev jag lite nervös. Arbetet ska vara mer än tio sidor och mindre änn hundra. En undersökning ska göras och det är den jag håller på med tillsammans med de elever jag gjorde min praktik hos i våras. De nior som jag kör till med jämna mellanrum och ger skrivövningar. Så jag har redan börjat, men annars är detta ett arbete som jag ska jobba med under hela terminen tjugo timmar i veckan under tjugo veckors tid. Här ska det skrivas kan ni tro. Det är tur att jag verkligen älskar att skriva redan där är ett moment borta som hade kunnat varit jobbigt för mig.

Ha en härlig lördag, det ska jag ha efter jag skrivit tentan, då kommer det även lite bilder här på bloggen.

Inga kommentarer: