VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 28 januari 2010

Det blåser idag och jag får vara inne


Det är en dag med tom kalender. Om nu en kalender kan vara tom när man pluggar heltid och den ena halvan innebär examensarbete. Men jag har ingenting inplanerat och det känns skönt.

Det snöar inte mer här i Skåneland nu, men det blåser och det gör inte det lättare att gå ut med hundarna precis. Men det kanske inte ska blåsa hela dagen, det återsår att se.

Det blev inget jogginpass igårkväll, men det berodde inte på vädret för jag kan mycket väl jogga när det snöar och blåser för vi har så fantastiskt roligt när vi joggar, nej, jag hoppade över det för soffan ville ha mig hemma.

Idag måste jag ge mitt examensarbete lite tid. Jag måste börja tänka på hur det ska planeras för det ska jag presentera nästa vecka.

Igår beställde jag min finfina tapet med alla böcker på och nästa helg ska den tapetseras och det ska bli otroligt mysigt att få upp den på väggen intill mitt lilla skrivarrum.Jag beställde även tapet till det blivande kontoret och det blev metallic tapeter. Det är tapeter som glittrar och glänser lite. Det blir tre väggar i lite ljusrosa och en snedvägg i beige. Jag hoppas att det blir fint, och jag tror att det blir det. Sen ska vi få ordning i huset här.

Jag hoppas ni får en fin dag och att ni slipper blåsten - jag ska göra vad jag kan får att slippa den

1 kommentar:

UllaJohanna sa...

Här blåser det inte så mycket idag och snön har slutat vräka ner! Ser till och med ut som om solen försöker bryta igenom liite, liiite.

Härligt med en dag utan planerade aktiviteter, kan jag tänka mig!
Ha det gott idag!!!

Kram!