VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 26 januari 2010

Utomhusjobb i kylan

Roligare hade jag kunnat ha idag än att behöva vara ute flera timmar i kylan.

Jag har inte sovit mycket i natt heller för igår natt när jag hade så mycket ångest tog jag en sömntablett och natten efter jag tagit en sömntablett sover jag nästan ingenting. Det värsta är att jag aldrig lär mig detta. Jag ska inte ta sömntabletter, men när ångesten är på besök är det inte så lätt att låta bli. Då vill jag bara sova när kvällen kommer, helst innan den kommer oxå. Jag har lärt mig att fungera fast jag är trött och jag vet att jag ska vara hemma restena v dagen när jag jobbat klart, så det blir säkert en ganska bra dag i alla fall. Men när jag ligger i sängen på natten och inte sover då är det jobbigt.

Jag har börjat få ideér om mitt examensarbete och vilken frågeställning jag ska ha. Det känns oxå skönt att de funderingarna börjar komma. Det kanske blir ett bra examensarbete till slut. Det jag reagerade på när jag var på informationen igår var att vår klass som läser på halvfart ska "bara" skriva examensarbete i vår. OM vi inte själva har valt att jobba eller läsa andra kurser vill säga. Men de andra som är lärarstuderande ska oxå praktisera samtidigt som de ska få ihop detta arbete. När jag fick höra det tänkte jag att "detta klarar jag".

Helt plötsligt har jag blivit otroligt duktig på att sätta gränser för mig själv. Nu är det examensarbetet denna vår och inget annat. Jag har gått ur tävlingssektionen i ridklubben och känner mig rätt duktig över mina viktiga beslut som gör att jag mår bättre.

Ha en så härlig dag det går i kylan - jag ska njuta när jag kommer in i värmen igen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen,
BRA att du sätter gränser för dig själv, man orkar inte hur mycket som helst även om viljan finns... Hoppas att dagen varit god för dig!

Kramar!

UllaJohanna sa...

Det är jätteviktigt att inse att man inte orkar allt...
Tror det är mycket för att jag alltid har haft svårt att sätta gränser jag har fått min värk.

Hoppas att du får lite sömn!
Också viktigt :-)!!!

Kramen!!!