VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 4 januari 2010

Ny skrivhörna

håller på att ordnas i mitt hem. Nu är det inte bara nya skrivrutiner, utan en alldeles egen skrivhörna till mig. Bild kommer när den är klar. Än är bara platsen bestämd. Flytten blir nog under dagen.

Mitt skrivande som skulle påbörjas igår påbörjades oxå. Jag satte mig med min skrivbok från London och summerade ihop veckan där.

Jag vet att jag fortfarande har en hel del att jobba med när det gäller boken. FAST jag har över 200 sidor skrivna i mitt word dokument. Jag ska kolla antal ord för det är det man pratar om i bokvärlden och är det dit in jag ska måste jag hålla mig till rätt språk.

Det är x antal timmar kvar innen boken är som jag vill ha den. Jag ska köpa en rulle papper så fort jag kan och göra en tidslinje på det. Jag ska sätta upp det pappret i källaren i gillestugan. Vad familjen tycker om det bryr jag mig inte om. Jag är ju en blivande författare.....och då måste jag arbete på det sätt som passar mig. Eller hur?

Ha en underbar dag - det ska jag ha.

Cattis

5 kommentarer:

Tina sa...

Hej Cattis vännen!!
Tycker det låter helt underbart!!!!
Keep on going girl =)
Ha en händelserikdag & ser fram mot att se hur din hörna blev =)
Kram Tina

Maria sa...

Tack :)
Jag tänkte lägga upp en liten tutorial om en stund (ska bara försöka få i mig lite mat först) om hur man lägger till signatur. Superenkelt.
Så kolla in lite senare så ska den finnas där :)
Kram

AnnChristin sa...

Det är skönt med en egen skrivvrå. Stephen King skriver i sin bok "Att skriva" (vilken jag rekommenderar att läsa) att det är inte bara att du stänger ute de andra utan du stänger in dig själv också. Du kommer att uppleva det mer allvarligt när du har markerat din skrivtid med en stängd dörr. Jag ska börja med det hemma trots att jag bor själv. Jag har ju hela lägenheter för mig själv, men jag tror att det är mycket psykologi dolt i den där stängda dörren. Ska berätta för dig sedan, hur jag har upplevt det.

Anonym sa...

Det låter underbart! Hoppas din dag är fin!

Kramen

Anonym sa...

Inte fel med en egen lite vrå i huset, som blir ens "egen"!!! Kanske lättare att samla tankarna då än o sitta o skriva på olika platser där alla "måsten" syns, så man tappar fokus!!!
Ser fram mot en bild på din vrå!!
Kramkalas
CH