VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 28 maj 2009

utmaning 148 - 5 ord på C

Cykeln

Cirkulerar

Centrum

Centrala

Cirkus



Min svarta cykel är centrum i mitt liv just nu. Den använder jag varje dag för att ta mig till centrum av byn med hundarna springandes bredvid. Hundarna gillar att springa bredvid mig under våra turer. Det bästa för oss är om vi får vara helt ensamma under vår tur, men emellanåt kommer det en och annan hund från byn och då blir det verkligen cirkus och kallabalik med mina hundar. Jag har inte hamnat i diket än, men jag är mentalt förberedd på att det händer vilken dag som helst.

Cattis

5 kommentarer:

KarinaHC sa...

Ja du får vara försiktig så du inte ligger där. Du har väl cykelhjälm;)

Cattis sa...

klart jag har cykelhjälm, en snygg sportig sak.

Marica sa...

Då får vi hoppas att di har hjälm! Mysigt skrivet :)

Anonym sa...

Att cykla i medvind måste vara dte roligaste som finns =) cyklar till skolan varje morgon, och är det fint väder så är det super skoj. Tyvärr så blåser det oftast!! Man får en kick av att få ta i på morgonen *ler* =)

ha det bra, kram elin.

Salme sa...

Tack för din fina kommentar, den värmde! Vi skrev båda om att cykla idag ser jag:)