VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 15 maj 2009

Utmaning 135 - att påverka

Jag älskar att påverka människor i min omgivning.

Påverka dem med mina sunda tankar och värderingar.

Jag älskar när mina barn säger att jag påverkar dem positivt.

Jag blir stolt när jag ser hur min påverkan är med mina barn i deras vardagsliv.

Hur de för det sunda beteendet vidare med sina kompisar.

Jag känner tacksamhet när min syster säger att jag påverkar henne med att komma till insikt i hennes liv.

Jag vill inte sluta påverka andra människor.

Jag vill inte sluta bli påverkad av andra för jag mår bra av det.

För det mesta är all påverkan positiv,men ibland även negativ, men då måste jag göra vad jag kan för att inte ta den till mig.

Jag känner tacksamhet varje dag för er alla som påverkar mig i mitt skrivande att fortsätta skriva mina utmaningar.


Ha en bra dag

Cattis

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så härligt att känna tacksamhet,

skimmer sa...

Du radar verklig upp sanna kloka saker ang påverkan!! man tänker till..

liselotte sa...

Tänkv¨rda ord. Vi kan göra så mycket med små medel