VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 19 maj 2009

Glassen är uppäten

Nu har jag varit och bjudit min åttonde klass på glass, godis och läsk och nu gillar de mig ännu mer...Den ena saken efter den andre betar jag av, men jag kommer inte igång med det viktigaste. Mina skolarbeten och bokföringen. Jag ska sitta vid datorn en stund och sedan ska hundarna få en runda och DÄREFTER tror jag att jag har fått energi till att ta tag i något av mina tre skolarbeten.

Det känns rätt bra att min praktik är slut, men jag vill inte var utan eleverna och det ska jag inte vara heller. Jag ska dit nästa vecka och lämna mina omdömmen och veckan efter ska jag vara där istället för deras ordinarie lärare för hon ska ut och resa.

Eftersom jag inte kan släppa deras skrivande har jag kommit på att jag kan åka till dem regelbundet under deras sista år på högstadiet och ge dem skrivövningar. Jag kan sedan göra en jämförelse med en annan klass som inte gjort regelbundna skrivövningar och med dessa kunskaper skriver jag ett examensarbete. Det tror jag blir jättebra.

Nu ska jag läsa mina favoribloggar och de blir bara fler och fler, det är inte så konstigt att jag inte kommer igång med skolarbetena...

Ha en bra dag, jag hoppas ni oxå har sol.

Cattis

1 kommentar:

Hanna sa...

ja, att gå en promenad brukar ge lite energi till att sätta sig och plugga.

men visst fastnar man lätt vid alla en favoritbloggar ;)