VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 29 maj 2009

Lite ledsen idag.

I dag har min yngsta dotter varit och sagt hej då till sin kompis lillsyster som begravdes idag. Jag var inte med för jag har varit hos mina elever och gett dom sina omdömmen. Min underbara syster följde med henne som stöd.

Jag kan ínte tänka mig vad de går igenom just nu. Mina flickor betyder allt för mig och de får inte försvinna från mitt liv.

Jag känner mig helt matt och jag var inte ens på begravningen. Jag som måste försöka samla ihop lite krafter till min "lilla"vetenskapliga uppgift som ska skickas in senast kl. 12 på måndag.

Jag längtar faktiskt lite efter min andra joggintur som jag ska ha i morgon bitti, det är positivt i alla fall.

Ha en bra kväll.

Cattis

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är synd om familjen som måste gå ignom sånt, usch!

Missförstod när du berättade hur ni skulle göra ikväll. Om Rebbe skulle cykla eller inte =) men hon ska lämna nyklarna iallfall. Mamma & Pappa ska vara hemma, har sagt till dom, så dom ska inte åka någonstans. Dom firar 16 årig bröllopsdag idag också, så det blir bara myskväll hemma.

Ha en fin kväll! Kram

Maria sa...

Å fy så hemskt. Hur gammal var hon? Det är så fruktasvärt och orättvist när unga människor dör.
Hoppas din joggingtur imorgon kommer göra susen :)
Kram

Cattis sa...

Lilla Evelina skulle blivit 5 år detta året. Min dotter är alldeles matt och det sa jag att hon skulle bli, så hon ligger i sin säng och läser med godispåsen bredvid. Precis som det ska vara.
med att äta godis en fredagskväll,menar jag alltså.
Cattis