VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 25 maj 2009

Ny trött dag

Ännu en tråkig sömnlös natt. Jag tror att jag sov dåligt i natt för att det är så varmt, jag kan inte ha fönstret öppet för då vaknar jag av bilarna som kör förbi, och fåglarna när de börjar kvittra på morgonen. Jag kan inte sova när fönstret är stängt för det blir för vamt. Hur gör jag då?

Jag har fått lite glädje och inspiration redan nu på morgonen för jag hittade ett mail från en som vill skriva en bok och varit utbränd som jag. Jag har svarat henne och ska skriva mer ikväll när jag har mer tid. Det är så häftigt med denna världen, alla nya kontakter jag skapar och nya vänner som bloggar och/eller läser min blogg.

Detta ger mig inspiration inför min powerpoint pesentation som jag ska ha på höskolan idag. Den handlar just om det skriftliga. Jag är mycket nervös inför denna presentation och igår kväll när jag skulle lägga mig fick jag för mig att den är alldeles för kort. Jag ska läsa mer från boken och se om jag kan lära mig lite mer text så jag kan fylla ut den lite till.

Idag hoppas jag att jag ska få träffa lillkillen som föddes i lördags morse, det ser jag fram emot något enormt.

Nu ska jag läsa på om det skriftliga betydelse för eleverna.

Ha en bra dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skaffa en fläkt som du kan ha i sovrummet =) det brukar funka.

Ha det bra, kram elin.

Hanna sa...

öronproppar?