VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 27 maj 2009

Utmaning 147 En krydda

Jag är stark

Jag blir för stark om ni använder mig för mycket

Jag sätter piff på tillvaron.


Jag trivs bäst i ditt kök.

Jag vill att du använder mig på rätt sätt.

Jag vill att du berättar om alla mina fina egenskaper för andra.

Jag vill inte att du slösar med mig.

Jag vill inte att du glömmer bort mig vid någon måltid.

Jag vill alltid finnas i ditt liv.

Jag är vitlökspepparen som ska vara en självklarhet i ditt liv.


Cattis

8 kommentarer:

Siestri sa...

Det var en väldigt vacker beskrivning av kryddan.

Anneli sa...

Hej vännen, fint skrivet som alltid!

Jobbigt att du inte får sova, vet precis hur det är och det är hemskt. Tack och lov så vänder det till slut.

Skönt att ha gjort presentationen, men vilken handledare/ansvarig. Bra att du sa till! Personlig respons är nog viktigt för de flesta.

Hur gick det med joggingen, jag borde verkligen ta och hänga på :).

Sköt om dig!
Kram

Marica sa...

God morgon!

Jag tycker din text var jätte fin. Och när jag läste texten så tänkte jag på min favoritkrydda, timjan, och jag blev jätte förvånad när det var en annan =)
Nra skrivet såhär på morgonkvisten!

Ha en trevlig dag!!

KarinaHC sa...

Den kryddan låter härlig.

Maria sa...

hejhej.
Tusen tack.
Sömnen påverkar en till max. Jobbigt att ta tag i saker om man inte sovit ordentligt.
Om du är ledig imorrn så har jag ett gott råd (så som jag brukar göra) om du vill ha :)
Jag brukar sätta klockan på ringnning, ca kl. 8. Gå upp och ta ett glas apelsinjuice och sen ge mig ut och springa. Efter det springer jag hem och tar mig en rejäl dunderfrukost med massa gott. Frukost har aldrig smakat så gott som då och man får i sig det man behöver för att känna sig pigg hela dagen. Ägg är väldigt bra :)
Hoppas det går bra imorgon. Själv blir det ett pass på gymmet imorgon. Hoppas på att träningsvärken från lördagen joggingrunda har släppt.
Kram

Anonym sa...

Kul att du skriver det i "jag" form. Du har skrivit det super bra.

kram elin!

Moslan sa...

Sådär, lite väl lätt för min smak.

skimmer sa...

väldgit tjusigt sätt.... bra och roligt..