VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 24 maj 2009

Trött

Jag har inte sovit många timmar i natt. Det började med att precis när jag skulle somna kom min lilla dotter in och skulle säga godnatt och efter det var det kört. Natten har varit hemsk.

Jag kände inte för att göra någonting alls idag, men nu efter en timme framför datorn känns det lite bättre. Jag har skrivit in hela sommarschemat om vår ute gympa nu i kalendern så nu ska det gympas....

Jag har blivit inspirerad av en ny bloggvän Maria som tränar och joggar, så nu ska jag med börja med detta och förhoppningsvis går min dröm och mitt mål in - håll i er nu - att springa ett maraton.Jag har sprungit regelbundet sedan jag var 15 år och tjejmilen har jag avverkat flera gånger, men de sista åren har det inte blivit något, men nu - TACK Maria för inspirationen- ska jag börja.

Drömmen är Londons maraton 2012. Helt plötsligt ändrade detta inlägg karaktär, tröttheten blev mindre och jag känner lite glädje. Att blogga är fantastiskt.

Hoppas ni får en bra dag och jag hoppas att jag får en bra dag + träffa lille gossen som föddes igår.

Cattis

4 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Heja!

Kram Åsa

Anonym sa...

Sommarschema för gympan? Låter mycket klokt =)

Tack för din gulliga kommentar!

Ha det bra, kram elin.

skimmer sa...

grattis till ditt nya inspirationsmål--- kul att höra

vacker bloggbild oxå..

Lena

Maria sa...

Kul att man kan inspirera :)
Tack för länken.
Kram