VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 12 maj 2009

Brukar inte vara irriterad

Här kommer ett litet kort inlägg och jag är irriterad. Det bruakr jag inte vara, men jag måste bara skriva om hur ICA luras med att sänka priserna. Jag är väldigt prismedveten och kollar alltid jämförpriset.

Jag äter mycket cashewnötter och de är rätt dyra. 109 kronor kilot i lösvikt på maxi. Jag blev så glad när jag hittade ICAs eget märke med cashewnötter och det kostade 89.95. MEN nu när ICA har sänkt priset på över 200 varor har de höjt dessa cashewnötter till 119 kronor kilot.

Ser jag ägaren till MAxi här i stan ska jag faktiskt fråga honom.

Det blir många kronor mer när man äter mycket nötter, visst jag kan äta annat, men jag tycker det är lite lurigt att säga att de sänker priset på över 200 varor. Hur många höjer de priset på?? 300??

Ha det gott

Cattis

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Troligtvis.
Och på de prissänkta varorna är det alldeles säkert producenterna som har fått sänka sina marginaler, inte Ica.
Det är så de jobbar.

Anonym sa...

Då är det helt okej att vara irriterad!! Det hade jag varit =)

ha det bra, kram elin.