VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 2 maj 2009

Solen skiner idag med

Det är en "hemma helg" jag har nu och jag njuter för fullt. Fast när jag tittar i kalendern får jag ångest för uppgifterna jag måste göra i skolan är många och hemska.

Jag ska föra diskussion med en kurskamrat via internet varje vecka i maj med början den 11. Den 25 maj ska jag ha en powerpoint presentation i skolan som ska vara i 20 minuter om mitt ämne svenska. Den 1 juni ska jag lämna in en vetenskaplig rapport + en skriftlig tenta som en oppent ska ha och som jag sedan ska in en dag i skolan och försvara.

Återigen måste jag tänka "en sak i taget" "en dag i taget". När jag tänker på ALLT blir jag nervös, men när jag tänker på att varje uppgift får ta sin tid blir det lättare.

Just nu håller jag på att sätta ihop pärmar till Stenindustriförbundet som ska skicka iväg dem 11 maj. Det är 85 pärmar som ska bli klara i helgen och sedan är bokföringen nummer ett.

Det är tur att jag har hundarna som behöver få sina promenader för det gör att jag kommer ute i solen emellanåt.

Hoppas ni oxå kan njuta av solen.

Cattis

Inga kommentarer: