VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 11 april 2011

Vart tog vecka 14 vägen?



Det kan man undra. Och, var tog helgen vägen och inlägg på denna blogg? Ja, det är en annan fråga. Ny vecka, nya tankar, nya ord på datorn och ny tacksamhet över att jag klarar av att skriva och samtidigt fungera (någorlunda i alla fall) i vardagen. Om jag jämför med ett år sedan när jag skrev förra C-uppsatsen, så är det stor skillnad. En skillnad är nog att efter min Londonresa gillar/orkar laga mat,mer än innan, och att vara med familjen mycket mer än innan. Well, gillar är kanske fel ord, jag har alltid gillat att vara med dem. Jag uppskattar det mer och prioriterar det mer, före uppsatsen på gott och ont

MEN

Det ordnar sig med alltid med allting. Jag är lyckligare än för ett år sedan och det är det viktigaste för mig och min familj. Jag tycker att det är intressant att följa min egen utveckling under de senaste tio åren. Jag är en funderare till 100% och för mig är min hälsas förbättring så underbar att fundera på. :) Detta är vad jag funderar på ibland:

*Hur jag var innan jag blev utbränd
*Hur jag var den första tiden under sjukskrivningen
*Hur jag började ta tag i mitt medberoende
*Hur lycklig jag blev när jag tog tag i mitt matmissbruk
*Hur sinnesron kom när jag tog avstånd från alkoholisten och hans drickande istället för att möjliggöra hans drickande
*Hur jag uppskattar min familjs sällskap och att få vara med dem mycket mer nu än innan Londonresan.

Ja, en summering av vad jag ibland funderar på och gläds över att jag har åstadkommit under de senaste tio åren. Med andra ord - jag har brutit det destruktiva beteende jag hade innan utbrändheten och det gör mig OCH famför allt min familj så lycklig.





Så här gosigt har min älskling det när jag sitter och skriver på uppsatsen i kök/vardagsrum. Jag önskar ibland att jag kunde krypa ner under ett täcke och sova några timmar och slippa bry mig om allt som jag har inplanerat varje dag.Tänk så underbart hundliv mina hundar har. En matte som är hemma varje dag. Om jag åker iväg är det inte många timmar som de är själva.





Maken har köpt en systemkamera och jag lekte lite med den i en paus från uppsatsen och tog lite fina bilder på Gina när hon sov gott i soffan.

Ojojoj, vilket långt och positivt inlägg det blev idag då. Ja, jag har ju en del att ta igen eftersom det inte blev något skrivet i helgen. Jag har tydligen mycket inom mig och det var skönt att börja veckan med ett positivt inlägg som går i tacksamehetens tecken. Det bådar gott för uppsatsskrivandet och bokens inledning, som ska påbörjas i morgon i skrivarkursen.

Jag önskar er alla en fin måndag och att ni kan ta med de underbara känslor ni fick igår när solen sken. Själv ska jag njuta av de positiva tankarna i min skrivarlya där de sista orden ska justeras innan denna del ska skickas in för genomläsning och respons.

Till och med avslutningsorden blev det många av idag - haha ;)

Inga kommentarer: