VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 6 april 2011

Jag tröttnar snart

på att vara trött


;)


Just nu börjar jag bli så less på det att jag tror att det påverkar sömnen, så idag ska jag leta upp en bok om mindfulness och se vad den kan hjälpa mig med. Den kanske inte hjälper mig om jag bara lånar den, jag måste nog läsa den oxå.





Men jag blev så otroligt glad igår när jag "hittade" en artikel som just är DEN artikeln som jag behöver i min uppsats. Dagens uppgift blir därför att studera den ingående och sedan försöka få in på det perfekta stället i min forskningsbakgrund. När jag "hittade" den föll en sten från mitt hjärta och jag är glad att jag inte ger upp, utan jag letar och letar efter litteratur som passar in i uppsatsen. Nu har jag (tror jag) en litteratur som jag behöver, nu ska den "bara" in i en fint skriven forskningsbakgrund.

Deadline för denna del är på måndag kl 12 och sen har jag en deadline för bokens början i skrivarkursen som ska in den 15. Den del i boken är skriven i jag-form och nutid, och ska ska skrivas om till tredje-person och dåtid. Jag ser mycket fram emot det och jag längtar tills det är dags.

Jag hoppas ni alla får en fin onsdag - själv ska jag försöka skriva på uppsatsen och njuta inomhus, för ute är det grått och blåsigt


2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Är det boken som nästan är klar som du ska lämna in början av till skrivarkursen? Vilken skrivarkurs går du?
Jag går en på Skeppsholmens folkhögskola och njuter every step of it!

Åsa Hellberg sa...

Heja Cattis!