VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 16 april 2011

Dagen efter natten i skogen


Lördag idag och jag såg att jag inte skrivit något inlägg sedan i onsdags. Det har nog aldrig hänt innan, att det inte blivit något inlägg på fler dagar. I torsdags pluggade jag och igår var det 99% datorfri dag. Jag kollade bara om jag fått mail från min lärare annars gjorde jag inget, inget fb, inget aftonbladsläsande heller. Det ryckte lite i min datorkropp, men jag klarade det med.





Igår kväll var jag med maken i skogen och tittade på djuren. Han är jägare och har hittat sin meditativa plats. Långt in i skogen där bara fåglarnas kvitter och grenbrytningen från vildsvinen hörs. Det var magiskt, lugnt och underbart härligt att sitta där och lyssna på fåglarna och sedan upptäcka att de tystnat när solen gått ner. Då var det bara TYST. Underbart.

Innan solen gick ner tog jag fram papper och penna och funderade och skrev stödord till min inledning i boken. Så, idag ska jag påbörja mitt arbete med den första delen. Denna del är redan skriven och det gjorde jag för tre år sedan när jag gick min första skrivarkurs. Den är skriven i första person och i presens och det ska jag skriva om till tredjeperson och imperfekt. Det var så underbart att fundera hur jag skulle fånga läsaren redan i början av boken och jag kan tala om att mina skrivartankar INTE är idag som de var när denna del skrevs för tre år sedan. Då ville jag vara informera läsaren om ALLT, det vill jag inte nu, nu vill jag fånga läsaren så hon vill veta mer och fortsätter att läsa för att få svar på sina frågor som hon får när hon börjar läsa boken.

Ojså, helt plötsligt blev läsaren en "hon".


Jag önskar er alla en finfin lördag - själv ska den vara studiefri, men inte städfri och när jag fått bort dammet och satt fram påsksakerna ska jag träffa fina vänner, först hos/med syrran och sedan ikväll med en annan underbar vän.


5 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Jag måste säga IGEN att din header är underbar, och jag ler varje gång jag ser den:). Vem tog fotot?

Cattis sa...

Tack, Åsa, när jag själv sitter och tittar på kortet och tycker att det är så fint, tänker jag på att du oxå tycker att det är så JAG. Jag tror det var yngsta dottern som tog det.

:)

Lotta på Bråkmakargatan sa...

Visst är det lite läskigt hur beroendeframkallande datorn kan vara? Ta Facebook t.ex. Det är bra att du ger dig själv en datorfri dag, det ska jag också försöka göra någon gång. Ha en fin lördag.

Anneli Stålberg sa...

Ha en riktigt skön helg!
Kram!

Cattis sa...

Ja, Lotta det är nyttigt, men jag måste säga det till någon annan, annars fixar jag det inte. haha. Hoppas du med fick en fin lördag.

Du med Annelie