VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


måndag 4 april 2011

Så var det helt plötsligt måndag igen


Helgen är slut och därmed är det nya tag jag måste ta. Skolan, studierna, tangenterna måste tryckas så många gånger som jag bara kan och så kan jag bara hoppas att det är rätt ord jag skriver.

Min utekväll i fredags var helt underbar. Vårt lilla gäng hade så roligt tillsammans och det gjorde att kvällen bara försvann och jag var hemma kl 2,45, somnade 4 och hade såklart en seg lördag efter det. Men glädjen och lycka efter dansen får (nästan) vilken dag som helst att kännas bra.

Denna vecka är det uppsatsen som är i fokus, när denna del är inskickad den 11 april är det boken som ska stå i fokus en vecka i den andra kursen jag läser.

Fokus - disciplin - det är det som gäller nu


Ha en skön måndag alla - själv ska jag göra mitt bästa framför datorn och njuta av det underbara vårväder som äntligen kommit - FÖR ATT STANNA.



4 kommentarer:

Ninas skrivarlya sa...

Fokus och disciplin måste försöka råda även här den här veckan. fast det är svårt... ;)

Kram!!

Cattis sa...

Jag vet... tråkigt.... men jag kämpar på... du med Nina :)

Anneli Stålberg sa...

Att dansa är fantastiskt livgivande :)
Kram!

Cattis sa...

Otroligt Anneli.. :))))