VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 7 april 2011

"Bara" vaken en gång i natt

och det var när den stora hunden behövde sin matte. När det blåser är hon rädd och måste sova hos mig. Men några timmars sömn fick jag och det känns bra. Jag sov på dagen igår och det gjorde mig så gott, men jag var sedan uppe till 12 i natt för att vara säker på att kunna sova.


Trixande och tänkande för att få ihop nattsömnen, men jag ska väl lära mig någon gång.


Studierna gick bara bra igår fast jag var seg innan tuppluren. Jag är fortfarande lång efter i denna del, men jag är nöjd varje timme som jag skriver och gör så gott jag kan. Jag insåg ju för några veckor sedan att den inte behöver vara klar och perfekt, så stressen mildrades lite där, men jag önskar ändå att jag kommit längre. Men jag är stolt över varje ord jag skriver. Och det tänker jag fortsätta att vara.

Ha en fin torsdag - stanna inne om ni kan - OM det blåser hos er, vill säga - Jag tänker bara gå ut när hundarna behöver det.



7 kommentarer:

Pixi sa...

Bra sagt ,"Stolt över varje ord jag skriver" Det ska jag ta till mej ..stor kram både till dej o storvovven =)

Ninas skrivarlya sa...

Här blåser det också minsann! Vi får hoppas att sista snön blåser bort nu. :)

Jag ligger ju också jättelångt efter, men igår hittade jag en massa bra litteratur och bra artiklar så nu kan jag börja läsa och skriva lite mer hoppas jag! :)

Kramkram!!

UllaJohanna sa...

Blåser gör det här med, och inomhusaktiviteter blir det i mesta möjliga utsträckning idag :))...

Får väl försöka vara "Stolt över vartenda dugg jag gör" idag ;)för skriver gör jag ju inte i någon större utsträckning...

Kramen!!

Cattis sa...

Japp, Pixi, LOVA att du tar det med dig. Du mår bra av det.
Nina: jag tänker på dig varje dag och ditt kämpande några mil från mig. MEN jag vet att vi klarar det, eller hur?

Tack för kommentarerna, de värmer mitt hjära som ni vet.

kramkram

Cattis sa...

Bra Uffematten, var nöjd med det du gör, inte missnöjd med det som du inte hinner med. De tankarna bär jag med mig varje dag, även om jag inte kan applicera dem sm jag önskar, varje dag ;)

kramkram

Ninas skrivarlya sa...

Du finns alltid hos mig också! <3
Klart att vi klarar det! Apselut!

Kramis

Cattis sa...

Tack Nina...
<3 kram <3