VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 20 augusti 2009

Utmaning 232 - ett grundläggande behov

För att kunna känna lycka måste mycket fungera i livet

KÄRLEK

Jag vill få uppleva kärlek med min familj

Jag vill få uppleva kärleken till mitt skrivande

Jag måste känna kärlek till mina studier och det gör jag inte varje dag, men nästan

Kärleken till mitt jobb är viktigt att känna

Kärleken till mina fritidsintresse växer för varje dag

Kärleken till mina vänner är kraftfull,fin och verklig

Det måste komma kärlek till mig oxå

Jag kan inte bara ge

Jag måste få

Kärleken måste finnas där för mig det är ett behov jag inte klarar mig utan

Love Comments

Spicecomments.com - Love Comments

6 kommentarer:

Anitha Östlund Meijer sa...

Bra skrivet!

AnnChristin sa...

Så sant, det är inte ofta man tänker på sig själv. Jag behöver också för att kunna ge. Bra skrivet. Du gör fina, virkade figurer. Börjar känna att det rycker i pysselfingrarna. Försöker hålla i mig, men....
Kram

Heureka sa...

Ja, kärlek är verkligen koden i livet. "Har vi kärlek så har vi allt!" Just som du beskrev också, inte enbart det vi i första hand tänker på när det gäller kärlek

Drumalex sa...

Att ge är nog ändå det viktigaste, annars kan man inte räkna med att få heller.

Siestri sa...

Kärlek är det mest grundläggande, utan det...inget liv.

Charlotta sa...

För mig är nyckeln i dikten "Jag kan inte bara ge". Ibland känns det som att man ger och ger och ger...
Jag hoppas att du får all kärlek du behöver och som du är värd!