VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 2 augusti 2009

Äntligen ledig i tre nätter.

Nu ska jag bara njuta av förhoppningsvis fint väder och lite ledighet. Denna natten som jag har jobbat har varit den jobbigaste, men timmarna gick och den tog slut. jag jobbade ihop med den tjejen de påstod jag hade pratat skit om och vi hade mycket att diskutera kan ni tro.

Sen sa jag något om en sak när jag rapporterade på morgonenen som jag inte gjort under natten, så nu går nog skvallret igen Något de inte ör nöjda med för det hittar de hela tiden mot oss semestervikarier, så jag får säkert höra det när jag kommer dit på ons eller tors.

Nu ska jag gå och hämta lastbilen som jag ska ha när jag är ute och arbeta med mitt andra arbete. Den är full med skit, men jag ska ändå försöka få in hundarna i den när jag ska köra hem igen. den står hos syrran så det är inte så väldigt långt att gå. Men tillräckligt när man är så slut som jag känner mig just nu. Jag längtar verkligen till en längre ledighet nu och när jag har jobbat dessa två nätterna i veckan är jag ledig i över en vecka.

I morgon bitti klockan 7 kommer mina flickor hem igen och de ska vara hos mig resten av sommarlovet. Jag hoppas vi kan göra lite roliga saker tillsammans även om de är "stora".

Ha en bra dag.

Cattis

1 kommentar:

Anneli sa...

Härligt att du får lite ledighet nu och att dina flickor kommer hem.

Hoppas verkligen att du får lite styrka, vill inte att du ska behöva vara trött och slut.

Vilken situation på jobbet, nu har ju inte jag kännt dig så länge och väl. Men jag hade nog kunnat svära på att du inte är en sån som snackar skit, hur i hela friden kunde någon komma på nåt så dumt?

Kan sakna lite att ha det där nätverket av stöd som du har, det är helt fantastiskt och att du kan ge stöd till andra.

Ha en skön ledighet nu!
Kram