VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 16 augusti 2009

Nattarbetet klart

Då har jag klarat av sista natten och jag gjorde som jag planerat att göra. Jag satt ensam på mitt plan så jag slapp sitta 10 timmar bredvid en som inte pratar. Det var skönt och det gick fort. När kollegan kom sa hon fler ord än sist vi jobbade även om det inte var många ord. Tyvärr får jag inte den ledighet som jag önskar och vill ha för mitt andra arbete har hur många arbetsuppgifter till mig. De är inte så många timmar åt gången, men det är ändå trist att inte kunna känna mig ledig alls.

Jag ska snart ut på en arbetsrunda här inne i stan och grannstaden, men jag har mutat den äldsta dottern att följa med. Sällskap och assistans får hon ge mig för en liten peng. Det blåser idag så vi får se hur arbetet går.

Mitt nya intresse som min kollega fick mig till, att virka småfigurer, det fortskrider. Jag har virkat en morot, en kanin och en sködpadda. De ska snart stoppas och sedan kommer bilderna på dem. Efter mitt arbetspass i eftermiddag blir det soffan och virket innan jag kryper ner i sängen igen tidigt. Jag har sovit 4,5 timme after mitt nattarbete och det är för lite, men det tar jag igen i natt och i morgon.

På onsdag ska jag till den skolan som jag gjorde min praktik på i våras. Jag gjorde skrivövningar med dem och det vill jag fortsätta med. Jag ska åka till dem och få dem att vilja skriva mera under hela hösten. Hur tror ni det går med ett gäng nior?? Allt material ska jag använda mig av till ett examensarbete som ska skrivas under våren. Det ska bli spännande och jag gillar klassen även om inte alla gillar mina skrivövningar. Men alla kan inte älska det som jag gör, men jag kan kanske få fram en annan känsla till dem när de skriver. Det är vad jag önskar i alla fall.

Nu ska jag förbereda mig på mitt utomhusjobb, som är att byta afficher på de stora reklampelarna ute på stan. Klister ska blandas och afficherna ska bäras ut i bilen. Jag är glad att jag år hjälp idag.

Cartoons Comments

Spicecomments.com - Cartoons Comments


Hoppas ni får en skön söndag

Inga kommentarer: