VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 12 augusti 2009

Idag bröt jag mönstret igen

God morgon

Idag blev inte min morgon somd en brukar vara. Maken är hemma igen så det blev frukost tillsammans med honom innan inlägget. Dagen idag blir inte heller som vi planerat från början. En kompis läser kinesiskt medicin och skulle komma och "träna" på migoch min syster. Min syster har blivit sjuk så det blir inget med det idag. Jag fick ett mail från makens jobb angående arbete med att sätta ihop pärmar som jag gör när de behövs. Idag fick jag reda på att detbehövs 50 pärmar tills på fredag. Det är för kort varsel för mig för att jag ska känna mig lugn och att jag ska klara av det.
Jag behöver veta det lite tidigare för att må bra inombords när jag ska utföra detta arbete.

MEN

Som tur är har jag två duktiga flickor som jag tvingar att hjälpa mig och de gör det med en liten trött min i och för sig, men de gör det och för det är jag oerhört tacksam. En kvart eller halvtimme per dotter och dag hjälper mig oerhört mycket. Då släpper mycket av min stress som jag får inom mig.

Jag går och funderar på bilden som skrivpuff presenterade idag. Den föreställer en katt och jag är ingen kattmänniska, så vi får se hur jag får till utmaningen.

Ha en skön onsdag


Good Morning Comments

Spicecomments.com - Good Morning Comments



Cattis

Inga kommentarer: