VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 11 augusti 2009

Utmaning 223 - en beundransvärd person. - det blev två personer

De två flickorna tittade på sin mamma där hon satt i sin fåtölj med fjärrkontrollen i handen. På detta vis hade de sett henne under flera månader. Hon gav dem både frukost och kvällsmat men de fick själva plocka i ordning efter sig. De var inte mer än sju och nio år när de fick börja hjälpa till hemma för att deras mamma inte orkade det själv.

De gjorde det då och de gör det fortfarande dessa två flickor som idag är 13 och 15 år gamla. De har fått gå igenom så mycket tillsammans med sin mamma under de 6 år hon var sjukskriven för utmattning. Men det har inte varit många hårda ord dem emellan, för det har mamman sagt att det finns ingen anledning att vara ha ett fult språk. Idag lyser det i ögonen när dessa tre tittar på varandra. Kärleken dem emellan kan ingen undgå. Idag är deras mamma en glad mamma som fortfarande ofta blir trött men de tycker att det gör ingenting för hon är alltid glad och det är det viktigaste. Idag orkar mamman för det mesta oxå att sköta köket med matlagning och att plocka i ordning efter det och då blir flickorna fyllda av tacksamhet över det mamman gör för dem. Det är helt vanliga vardagliga saker, men för dem har det inte varit självklart att få maten lagad och köket fint efteråt. Det gör att de är mycket tacksamma barn för det de får.

Ingen av dessa flickor har det där typiska tonårstempramentet, men det kanske kommer, det är det ingen som vet. Men de kramas fortfarande och de gillar fortfarande att umgås med varandra och sin mamma. Detta är verkligen något att beundra. Att dessa flickor klarat sig så bra fast mamman varit sjuk under många år.

De är bara helt enkelt underbara dessa flickor. Bäst Bäst Bäst


I Love You Comments

Spicecomments.com - I Love You Comments

5 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Grattis! Det måste vara en härlig känsla som jag unnar dig av hela mitt hjärta.

Drumalex sa...

Jag förstår att du är oerhört stolt över dina barn, med all rätt. När man i efterhand inser att man växt tillsammans genom svårigheterna kan man på sätt och vis se något positivt med det som hände.

Charlotta sa...

Du är också värd beundran, för trots din sjukdoms trötthet så har du givit dem kärlek och det är det viktigaste.

Anneli sa...

Hej vännen!
Vad fint du skev om mig tidigare. Det känns som att jag har kännt dig alltid, eller snarare som att du har kännt mig alltid. Åter igen så måste jag säga att det du skriver om dina erfarenheter hjälper mig frammåt med mina. Jag är inte alltid så bra på att kommentera, men jag hoppas att du ändå vet att jag är där. Så känner jag med dig. Tack för att du är min vän!

Förresten, dina flickor verkar helt underbara, kloka och generösa, vilken skatt.
Kram

Fröken Johansson sa...

Fantastiska döttrar och underbar mamma som inser det!!