VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


fredag 19 november 2010

My last day in London

Idag är det min sista dag här i favortistaden. Igår fick jag mail från min hyresvärd "see you again next year" skrev hon.Tänk om hon får rätt. Det är en trevlig tanke att ta med mig hem i alla fall, tycker jag. Jag "hittade"en stenmässa här i London i mars, som passar maken och hans jobb, så kanske jag kommer hit igen ganska snart. Jag får hem och diskutera företagets framtid, så kanske vi kan göra ett studiebesök på mässan här.



Idag blir det först ett sista besök i klädaffären Primark för det sista bytet+köp. Jag fick oxå en liten beställning på tre musmattor och en mus med dessa underbart söta nallar, som ni säkert har märkt att jag bara älskar. Så det blir ett besök till på Clintons card as well.









Min handledare har ett ämne på gymnasiet som heter Internationall perspective som handlar om att ge eleverna ett kulturellt perspektiv av världen, England, London m.m. Idag blir det ett studiebesök inne i Houses of Parliament och jag känner mig så lyckligt lottad över detta. Tänk vad jag har fått uppleva dessa veckor.



Det är magiskt.



Efter studiebesöket ska jag och min handledare äta lunch tillsammans och jag har virkat en tårta till henne som hon ska få av mig.

Efter den lunchen hoppas jag att jag har en eller två timmar kvar tills jag ska gå och titta på


så jag slipper känna mig stressad. Jag trodde att jag skulle vara före er i Sverige med att se filmen, men det är jag ju inte märkte jag, men det återstår att se om jag förstår lika mycket som ni gör med er fina svenska textning.




Jag hoppas ni alla får en fin fredag - jag vet att min blir alldeles, alldeles underbar.

Snart är jag hemma hos familjen igen och det kommer oxå att bli alldeles, alldeles underbart




2 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar dig en underbar sista dag i London..
Och välkommen hem till Sverige!
kramkalas

Ninas skrivarlya sa...

Jag vill också se HP! Läste de två sista böckerna på engelska, och det är inte så enkelt som man kan tro eftersom hon har så mycket påhittade ord. Det går säkert jättebra att se den på bio utan text.

Kramkram