VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 30 november 2010

Detta lärde jag mig i London




* att familjen klarar sig alldeles utmärkt utan mig.

* att utveckla mig i kryddvärlden - jag köpte vitlökspeppar från London istället för att ta med mig från Sverige. Det ni ;)

* att ta det lugnt i trafiken, för fram, det kommer man alltid. Kommer man fram i London gör man det i Sverige med.

* att vara hjälpsam i trafiken. Då fungerar allt mycket bättre.

* att älska english breakfastte.

* att dricka ur hålet i plastlocket när man köper te i väntan på tåget.

* att tömma hela temuggen, med andra ord även dricka det teet som är ljummet.

* att våga utmana mig själv hela tiden, som att springa i en park jag inte kände till alls, men fram kom jag ändå.

* att även om det var jobbigt att vara tyst en hel dag, var det nyttigt för mig att vara ensam.

* att jag ska påminna mig när jag är trött på hushållsarbetet hemma, att det är mycket tråkigare att vara ensam.

* att mina kunskaper försvann när hjärnan vilade när jag var utbränd, men jag accepterar detta, att jag inte räcker till kunskapsmässigt som lärare.

* hur The Houses of Parliament fungerar

* att hinduismen tror på flera gudar

* att muslimerna säger att det står i bibeln att alla kvinnor borde använda slöja.

* att flabbergasted betyder förvånad

* att eleverna respekterar sin rektor på den brittiska privatskolan jag besökte. Respekterar våra svenska elever sin rektor här? Blir de tysta och säger godmorgon när rektorn visar sig för klassen?

* att bristen på papperskorgar i staden beror på att det är lätt att lägga bomber i dem och därför togs de bort.

*att eleverna i London var artiga och bad alltid om ursäkt när de fick en tillsägelse. "Sorry" var ett vanligt ord.


* ATT ALLT ORDNAR SIG


1 kommentar:

Ninas skrivarlya sa...

Alla lärdomar är berikande. På ett eller annat sätt. :) Om du bara visste hur avis jag är på dig att du har gjort den här resan.