VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 22 april 2009

Utmaning 112 att vänta

Det är fyra dagar efter den stora dagen, dagen då jag fyllde 40. De fyra veckorna innan festen var en fruktansvärd väntan på att få se om det blev ett kök att ha fest i. Jag hade tilltro till arbetarna och kände mig oerhört nöjd med deras insats. Även om det inte blev riktigt som vi tänkt oss blev det otroligt bra. Den väntan var inte jobbig eftersom jag litade på att allt skulle ordna sig.

Nu har tröttheten och utmattningen kommit och nu måste jag acceptera denna väntan få att få vara pigg, glad och full av energi. Denna väntan blir ihopkopplad med rädsla eftersom jag inte vet hur länge jag måste vänta. Jag måste återigen känna tillit och tro att det blir bra, men det är en otroligt jobbig väntan för en som varit utbränd.

Hur ska jag kunna fungera som lärarkandidat, fru, mamma, vän och syster i denna väntan? Det är ett jobb i sig att klara av alla roller jag har. Det är inte alltid så lätt och ibland brister det, men som tur är har jag lärt mig att säga förlåt till dem jag sårar.

För att klara denna väntan att bli pigg gäller det att verkligen lyssna på kroppen, ta en sak i taget, det viktigaste först och ta en dag i taget.

Cattis

Inga kommentarer: