VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 22 april 2009

Sommarjobb

Jag har sökt flera sommarjobb eftersom jag verkligen behöver ett. Jag har sökt på maxi, kvantum, willys och att köra ut tidningarna. Jag har inte hört något från någon och idag ringde jag maxi och fick då reda på att jag inte fått något där. Trist, jag blev ledsen över att de inte ville ha mig.

Jag gick in på nätet och skickade en ansökan inom omsorgen direkt. När det var klart gick jag och hämtade posten och då var där ett brev från de som har hand om att köra ut tidningar.Jag ska prova den 11 maj. Nu när jag kom hem ringde de från ett äldreboende en liten bit härifrån och helt plötsligt har jag två att välja mellan.

Himla käckt. Kul att någon ville ha mina tjänster till slut.

Ha det gott

Cattis

1 kommentar:

UllaJohanna sa...

Får gratulera till alla två jobben ;-)!
Det kanske blir lite av ketchupeffekt, men det är ju klart roligare om man får lite att välja mellan!

Ha det gott!
/J