VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 25 april 2009

Lördag morgon

Livet börjar bli som förut. Det är lördag morgon och jag sitter vid min nya köksbänk med datorn. Jag dricker te och har min morgonstund. Igår kväll hade jag en stund över som jag inte visste vad jag skulle göra med och det kändes konstigt eftersom det varit så hektiskt inför min 40-årsdag.

Samtidigt vet jag att efter denna helg är det en massa andra arbetsuppgifter som jag måste göra som jag har skjutit framför mig när jag tänkt "en sak i taget".

Jag har två tentamen som ska skrivas hemma plus en muntlig redovisning som ska görs i skolan 25 maj. Jag har en gigantisk bokföringshög som jag måste ta tag i. Jag ska sätta ihop pärmar till Stenindustriförbundet under de två första veckorna i maj. Sysslolös är jag inte, men inget press med hemmet från min sida i alla fall.

Min älskade underbara Jenny(min bästa kompis) ska föda barn om 4veckor. Hon jobbar sina sista dagar nästa vecka och sedan ska hon ligga på min soffa, säger hon, fram tills hon ska åka till BB. Denna fantastiska gravida magen innehåller en gosse(enligt mig). Gossens mamma och pappa vet om jag har rätt men de berättar inget för någon. Vi får se om pappan får en fotbollskille eller en fotbollstjej till. De har lilla Alice sedan tidigare, hon fyllde 3 i mars.

Det känns skönt att få sitta här och ha tiden att skriva igen. Jag har gjort utmaningen från skrivpuff och den tillägnade jag min dotter Rebecca. Det kommer snart en som jag tillägnar den lilla damen också.

Igår fredag i skolan där jag praktiserar läste jag upp min alfabetiska dikt.Jag fick applåder och de var mycket intresserade av mina utmaningar. Jag har skrivövningar med dem varje vecka och nästa vecka ska de få den alfabetiska dikten i läxa av mig. Det ska bli spännande att se hur många som biter tag i den utmaningen. Mitt skrivande och skriövningarna från skrivpuff är mycket givande för mig som blivande lärare. Det är mycket roligt att dela detta med eleverna i årskurs 8.

Nu är det frukost innan den stora konfirmationsdagen börjar.

Ha det gott.

Cattis

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Jag önskar att min son, som också går i åttan, hade mer skrivövningar. I alla fall sådana som tilltalade fantasin...:)

Hoppas att du får en skön lördag,
Åsa

Cecilia Sahlström sa...

Visst är det underbart med barnen, när de är trygga och har god självkänsla! Jag hoppas att konfirmationen gick enligt planerna och att din dotter får det du önskar henne! Cissi