VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 12 april 2009

Påskdagen

Idag ska jag lära mig att spackla och tapetsera. Det ska bli spännande att få göra detta i vårt nya fina rum. Jag har hela tiden tänkt att vi ska vara hemma över påsken och städa och förbereda min fest, men idag blev jag ledsen när jag läste andras bloggar om vad de gör under helgen. De reser till nära och kära. Jag har ingen att resa till. Inga föräldrar som bryr sig och som jag vill träffa. Tragiskt att det kunde bli så här, tänker jag.

Jag tänker mycket på min födelsedag om de kommer att ringa eller komma hit. En sida hos mig vill att de ska komma och en annan vill inte ha med dem att göra. Men det lilla barnet som vill ha kärlek från sin mamma och pappa vill att de ska komma med det till henne. Jag är inställd på att de varken kommer att ringa eller komma så behöver jag inte gå och vänta på något som inte dyker upp.

Jag var helt slut igår efter min och syrrans städning, men jag mår bra idag igen. När jag blir trött vilar jag och det känns myket bra att jag har den gränssättningen. Ikväll ska jag ut och jobba och även lite i morgon med, och jag hade helst sluppit, men jobbet måste jag sköta också för det finns ingen annan som gör det åt mig. Jag sak jobba en timme ikväll och två i morgon bitti. Det kan jag väl inte klaga på tycker jag.

Nu ska jag ut med hundarna innan städcattis tar över.

Ha en fortsatt bra påsk.

Cattis

1 kommentar:

Anneli sa...

Förstår precis hur sen lilla oälskade flickan känner sig. Vi får trösta oss med att vi har skaffat oss underbara egna familjer som älskar oss.
Kram