VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 7 april 2009

Hur har jag kunnat bjuda alla???

klockan är 6.42 och jag har sovit inatt i alla fall. Igår var det första gången jag var stressad över festen. Riktigt stressad. Jag räknade alla gästerna och det blev 58 stycken!!!. Då ska ni veta att jag har inte bjudit släkten eftersom jag inte bjuder mina föräldrar vill jag inte bjuda släkten heller. Efter några samtal till min partner i allt detta(min syster) kändes det lättare.

Jag tjatar mycket om en sak i taget och så måste jag verkligen tänka inför festen. Min tårtplanering blev klar igår och sånghäftena blev klara. Där hittade jag färdiga sånger på en sida på nätet och har kopierat och klippt ut dem till ett passande sånghäfte. Min syster erbjöd sig att kopiera dem till mig och jag vill bara säga att tacksamheten flödar över all hjälp jag får.

Jag var på möte igår ACoA (Adult Children of Alkoholics) och det var helt fantastiskt. Det gav mig mycket energi och gemenskapen jag känner i gruppen gör mig så gott. Det är gott att få veta att man(jag) inte är ensam om mina tankar, känslor och beteende.Att det finns en förklaring till varför jag beter mig som jag gör.

Idag ska jag köra till Nova i Lund, en galleria. Vi som ska köra är mina döttrar med en varsin kompis och jag med min bästaste vän JENNY. Jenny är gravid i v 33 så hennes tillstånd att gå sakta och vila ofta passar mig utmärkt, det blir mycket tedrickande och spanande på folk för henne och mig.

Jag ska skjutsa min styvson Jeppe till flyget nu på morgonen. Han har varit här sedan i fredags kväll. Han bor i Gävle och har inte varit nere sedan i somras så det har varit toppen att få ha honom här dessa dagarna. Han kommer ner igen till min fest och det ser vi fram emot. Nu ska jag gå och väcka honom.

Ha en bra dag


Cattis

3 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Hej Cattis, såg att du hade hittat till min blogg så nu tänker jag följa dig på din!

kram Åsa

Anneli sa...

Köket ser super ut! Lyckost de som får komma på din fest, det verkar bli en riktigt brakfest! Sköt om dig och glöm inte att vila mellan varven.
Kram

Bloggullet sa...

trevligt att komma till din blogg, vi har ju gemensamt att vi vill skriva en bok, har blivit utbrända, pluggat och gått på AA. Jag gick på Alanon. Och så bor du nog i skåne som jag. Så nu ska jag lägga till mig som bloggföljare hos dig.
Kramar