VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


tisdag 15 februari 2011

Jag har fått fin respons

på min första uppgift denna termin. Många fina tankar som kan göra att jag kan utveckla den scenen ytterligare. Jag kan inte göra det nu, för vi har maxgräns på antal tecken. Men jag hoppas på mer respons från kamraterna så får vi se hur den blir när jag är "klar" med den. Det blir jag i och för sig aldrig, men någon gång måste jag bestämma att den är just klar.

Idag är det en hemma dag där jag ska jobba med min uppsats och med mina tankar om "sanningen" i mitt manus. Denna "sanningsdiskussion" ingår i vår litteraturdiskussion i skrivarkursen och där läser jag: Så skriver du romaner och noveller av Lars-Åke Augustsson där han delar med sig om sina tankar kring hur sanningen presenteras i litteraturen. Vad är sanning?

Annars så är mitt liv såhär: En hostande 15-åring i sin säng som har redan träningsvärk i magen efter bara ett dygns hostande. En hund som är rädd för blåsten och kommer och stör mattes sömn när hon sover. Mitt utomhusarbete går inte att genomföra i blåsten så det finns kvar till mig(som tur är) när det lugnat ner sig lite, lite grann.


Jag hoppas ni alla fick en fin allahjärtansdag och att ni fortsätter att njuta även av denna dag även - Själv njuter jag bara av att vara inomhus just nu

3 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Det låter inspirerande! (inte hostan och vinden, men skrivandet:)

Koneko sa...

Klart du får fin respons! Hade inte räknat med något annat :) Kanske kan en liten kiise få äran att läsa nya scenen? Skulle bli så glad :)

Cattis sa...

Klart du får kiisen... :) och ja, Åsa, det är otroligt glädjande och inspirerande.

kramkram