VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


onsdag 23 februari 2011

För exakt 15 år sedan

låg jag och tjöt varje morgon jag vaknade utan att värkarbetet kommit igång. Jag hade gått över tiden 8 dagar idag (för 15 år sedan, alltså). På söndag är det 15 år sedan lill-stina( mitt "nya" gulliga lilla smeknamn på henne) kom till sin mamma. Alltså, födelsedagen är på söndag. Det var en otroligt oärlig igångsättning och idag hade jag nog inte kunnat vara så oärlig och ljuga mig till en förlossning.

Ni får hela historien senare i veckan....

Återkommer senare med tankar kring mitt skrivande, som inte går så bra just nu.

Hoppas ni får en fin morgon - själv ska jag fixa till tekopp nummer två



5 kommentarer:

Pixi sa...

Grattis LillStina på födelsedagen!! Vad tiden går fort alltså ,säger bara svish på ungarna...nästan så man blir mörkrädd för de är ju bara dem som blir äldre,inte vi!!?!! HAHA..Kram kram ,ha en underbar födelsedag allihop!=)

Cattis sa...

Födelsedagen är inte förrän på söndag. Jag var kanske otydlig, men jag grät varje dag tills jag ljög lite för att få få ut henne.

kramkram

Anonym sa...

Hur menar du att du ljög?
kram

Åsa Hellberg sa...

Den fortsättningen ser jag fram emot:)

Anonym sa...

Halle da!
Tiden går fort!
Ser fram mot din story!
Kramkalas