VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


torsdag 18 juni 2009

Snart midsommar

Inatt har jag sovit lite bättre, jag vaknade inte särkskilt tidigt. Jag ska ha upp mina tre tonåringar tidigt idag för vi ska till stan. Makens son på 16 år är hos oss just nu. Han kommer upp vid 12 och säger god morgon. Jag ger honom ett leende och säger god middag. Idag ska vi till stan för att köpa ett gitarrfodral till honomför han fick en gitarr av oss i födelsedagspresent och då måste han ha ett fodral till den. Igår ringde jag hem efter 11 och då väckte jag min stora dotter så vi får se hur glada och kärleksfulla de är när jag väcker dem idag.

Jag har en tid att passa på skönhetssalongen idag för jag ska göra mig midsommarfin med lite vaxning. Ben, bryn och bikinilinjen ska få bli len och mjuk inför badsäsongen som kommer snart eller hur?

Igår skrev jag på boken igen och det är så häftigt att det flyter på så bra just nu. Jag skriver i en skrivbok som jag köpte i London i våras, för jag tyckte att det flöt på bra när jag skrev till och från skrivkursen i London när jag satt på buss och tåg. Då skrev jag i en skrivbok och det kändes mycket bra, därför gör jag det just nu oxå. Jag skriver in det på datorn sedan när jag orkar lite längre fram i sommar.Då utvecklar jag scenerna mer oxå samtidigt och jag tror det blir en bra början på mina texter.

Idag är det kallt igen och det blir till att ta på långbyxorna igen. Himla trist, men det går inte att göra någonting åt det, så jag försöker vara positiv och glad ändå.

Ha en bra dag.

Cattis

Inga kommentarer: