VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


söndag 7 juni 2009

Bloggandetseffekt

Jag har sovit många timmar i natt och jag hoppas och önskar att jag ska orka mer idag än igår. Det vet jag inte än, men jag hoppas det.

Jag måste ut och jobba med lite idag och det blir väl ett par timmar max. Då gäller det att jag klär på mig så jag inte fryser för då blir jag ännu tröttare om jag fryser när jag jobbar.

Min yngsta dotter ska på lägerskola imorgon och jag ska hämta henne hos hennes pappa ikväll för att hon ska kunna köpa sin "lilla"godispåse som de får lov att ha med sig.

Lärarna berättade på föräldrarmötet att ville vi föräldrar komma dit var vi hjärtligt välkomna. När jag berättade att vi fått den informationen sa min dotter "DU SKA INTE KOMMA" . Det jag berättade för henne var att vi blivit inbjudna av lärarna och jag sa "jag sa att vi fick komma inte att jag ska komma". Vad härligt det är med tonåringar som verkligen lyssnar på vad man säger. Jag ska självklart lämna henne ifred. Hon klarar sig utan sin mamma.

Jag blir alltid lika fascinerad över den energin som sprider sig i min kropp när jag får ner en massa ord i ett inlägg. Det ger mig lycka direkt. Tänk vad gott bloggandet kan göra med mig/oss.

Det intressanta är att de två tentorna som jag skrivit handlar mycket om skrivandets effekt. Hur det främjar tänkandet generellt. Att det inte bara gör oss till bättre skribenter utan att vi kan helt enkelt tänka bättre om vi skriver mycket. När jag då vaknar lite seg är det så skönt att känna hur de positiva tankarna kommer mer och mer för varje rad jag skriver.

Nu blir det en ny kopp te och sedan utmaningen för idag.

Ha en bra dag.

Cattis

Inga kommentarer: