VÄLKOMNA HIT

Välkomna till min skrivande värld som består av mycket mer än att skriva min bok. Jag har skrivit på min bok sedan hösten 2007. Den är klar när jag räknar orden, men jag har några få scener kvar att skriva. OCH självklart behöver den bearbetas och jobbas med mer innan den ska skickas till förlag.








Jag läser till lärare och har då även läst några skrivarkurser på nätet. Att skriva för barn och unga, Kreativit Skrivande, Att skriva på nätet och Kreativt Skrivande II och Kreativt Skrivande III.



Lämna gärna en kommentar när ni hälsat på. Det värmer mitt hjärta oerhört mycket om ni vill ta den minuten till det. Då kan jag leta upp er i cybervärlden och göra detsamma hos er.


lördag 11 juni 2011

Då börjar sommarlovet nu=bokskrivandet på G

och det är helt ok. Snart ska jag bara njuta, men jag har en "lite" jobbig dag frmför mig. Jag ska åka med 15-åringen till Kastrup för hon ska åka till Eastbourne i England i tre veckor på konfirmationsläger. Spännande och lite jobbigt för lilla mamsen. Men jag åker till henne om två veckor, så det blir säkert hur bra som helst bara lilla mamsen kan sluta oroa sig.

Min fina examensdag blev hur fin som helst. Min underbara frisör, Ida gjorde mig så fin i håret. Jag har aldrig haft någon frisör som jag är så nöjd med som med Ida. Hon är noggrann och helt underbar som människa, så mig får hon snällt dras med ett tag.

Så här fin var jag igår.


Dagen spenderade jag med min kära familj. En lugn och alldeles perfekt dag blev det. Ceremonin i kyrkan var otroigt fin och prästen lockade oss att skratta många gånger. När vi hade tagit lite fina kort utanför kyrkan gick vi mot bilen och halvvägs dit upptäckte jag att min handväska inte var med. Igång med löparbenen mot kyrkan igen. Där kom en stilig man med min lilla handväska i handen. Jag blev alldeles till mig av lycka och det märkte han säkert, för jag kramade hans hand så länge så länge av glädje och tacksamhet. återigen var förvirrade jag i farten, men nu är det lov, så nu ska hjärnan få vila och bara må bra.




Här är jag med syrrans gosse som, enligt mig, var den snyggaste kille på stan igår. Så fin i ny skjorta och vattenkammat hår när han kom. Han ska sova hos mig i natt så vi ska hyra film och fixa en lite godispåse, sen är det hög mysfaktor för oss. Jag virkar och han tittar på film.



Jag önskar er alla en fin lördag, pingsafton - ta hand om er nu - själv ska jag givetvis ta hand om mig idag

Inga kommentarer: